Kiertonäyttely "Kultaryntäys Lappiin"

Kultamuseon kiertonäyttely "Kultaryntäys Lappiin" kertoo Ivalojoen kultahistoriasta. Näyttely on osa kultahistorian 150-vuotisjuhlavuotta, joka jatkuu tänäkin kesänä ja syksynä.

Kesällä 1869 kahden merimiehen, Ervastin ja Lepistön, yli 2kg:n kultalöytö vahvisti Lihrin retkikunnan Nulkkamukassa 1868 tekemän 0,2g:n löydön tuloksen: Lapissa tosiaan on kultaa!

Vaikka kiertonäyttely on suunniteltu juhlavuotta silmällä pitäen, pystyy sitä aiheidensa puolesta esittelemään myöhemminkin kultahistoriaan liittyvässä kontekstissa.

Tule huuhtomaan kultaa

Meillä voit löytää omat kultahippusi matkamuistoksi!

Kullanhuuhdonnan alkeissa opas neuvoo Kultamuseon ulkoaltaalla (talvella sisähuuhtomolla), kuinka pääset kiinni kullanhuuhdonnan saloihin. Löydä aitoa Lapin kultaa!

Hinta: 22 € / henkilö

Hinta sisältää museon pääsylipun, opastuksen ja välineet, huuhdotut hiput saa löytäjä pitää. Muistathan kesäkaudella varata ajoissa!

KULTAMUSEO, Tankavaarantie 11 C, 99695 TANKAVAARA

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita